BMW Klubben Norge

Biltema Oljer

Biltema Oljer

Innlegg paalao 25 Apr 2008, 17:51

Sjekket med Biltema i dag og har funnet ut at de oljene som de selger billig på Biltema flasker er Statoil sine MC produkter, altså god kvalitet med bare emballasjen som er forskjellig.

1 liter Castroil 15W-40 syntetisk koster 250 kroner på Motorhuset BMW i Stavanger
1 liter Biltema 15W-40 Syntetisk koster 79.50.- (Statoil olje)

http://www.mc24.no/article.php?articleI ... goryID=110

Statoil sin syntetiske MC-olje RacingWay MC 15W-40 og Biltema MC-olje Racing 15W-40 er den samme oljen. Hos Statoil koster den 199 kroner, mens Biltema tar 79,90.
paalao

Re: Biltema Oljer

Innlegg rogg 25 Apr 2008, 21:56

Jepp, fant ut dette jeg og, men det var etter at jeg kjøpte 4 liter olje hos Speed for 6-700,-
Biltema for meg neste gang:)
Sees vi ikke på veien, møtes vi på treff:)
Brukerens avatar
rogg

Innlegg Julton 26 Apr 2008, 07:24

Nå er ikke jeg noen ekspert på motoroljer, og jeg vet at det finnes utallige tråder i ulike BMW-fora verden over om hvilken olje som er den rette for våre "Moppeder". Når Staltoi/Biltema skriver:

"Vanliga motoroljor innehåller viskositetsförbättrare som mals sönder i motorcykelns växellåda."

"Med RacingWay MC 15W-40 undviker man ryck, hugg, fastklibbning och slirningar i kopplingen på grund av att oljan är friktionsanpassad för MC-koppling"

"Oljan fungerar speciellt bra för motorer som körs hårt och med höga varvtal exempelvis vid tävlingar av olika slag"

spør jeg meg om dette er nødvendig for en boxermotor som rusler rundt i 3', har egen gearolje og tørrplatekløtsj. Men prisen er det jo ikke noe å si på.

SveinJ
Julton

Innlegg paalao 26 Apr 2008, 09:00

Sant nok men skal ikke bokser motorer kun ha mineral olje ? Eller kanskje det er den eldre modellene?

Jeg for min dell kommer til å kjøpe Biltema olje, og kanskje heller skifte den oftere slik at viskositeten holdes og med den prisen kan jeg skifte den dobbel så mange ganger og alikevell spare penger.

Anngående Dot 4 oljen så er jo den også rimelig til en pris av ca 80 krone literen.

80W 90W oljen til FD og Girboks er også overkommelig med ca samme pris for en liter.
paalao

Innlegg Julton 26 Apr 2008, 14:28

Hvis dere orker å lese, her er 51 innlegg om olje fra det svenske BMW forumet

http://www.bmwklubben.se/viewtopic.php? ... 8a3baf5797

SveinJ
Julton

Innlegg bmwgubbe 26 Apr 2008, 19:26

Oljediskusjonen blir en evig tråd, like mange meninger som det finnes mc`er.
Ang biltema så har jo ikke butikken eget raffeneri, oljen kommer fra de selskapene vi kjenner til fra før, "eller"
Kjenner til oljediskusjonen fra før, det blir den evige tråden her :)
Hva jeg bruker på k`en, vil jeg ikke si ;)
Siterer her en setning fra en MC kamerat: Vi er den siste generasjon som får leke oss med bensin.
bmwgubbe

Innlegg paalao 26 Apr 2008, 20:01

bmwgubbe skrev:Oljediskusjonen blir en evig tråd, like mange meninger som det finnes mc`er.
Ang biltema så har jo ikke butikken eget raffeneri, oljen kommer fra de selskapene vi kjenner til fra før, "eller"
Kjenner til oljediskusjonen fra før, det blir den evige tråden her :)
Hva jeg bruker på k`en, vil jeg ikke si ;)

Olivenolje? :P
paalao

Innlegg bmwgubbe 26 Apr 2008, 20:03

Eller raps, miljøvennlige vi! er vi ikke :mrgreen:
Siterer her en setning fra en MC kamerat: Vi er den siste generasjon som får leke oss med bensin.
bmwgubbe

Gå til Klær og utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Alt innhold © 2006–2008 BMW Klubben Norge.
Design og utvikling av Mediaverkstedet. Teknisk drift av Webhosters.